advertentie

Het is één en al dicht, afgesloten, gestremd en omleiding in Schiedam Noord de komende zes maanden

Het is één en al dicht, afgesloten, gestremd en omleiding in Schiedam Noord de komende zes maanden. En niet alleen automobilisten moeten omrijden, ook tweewielers zijn de klos. En de RET ‘halteert’ niet op de gebruikelijke plekken. De werkzaamheden aan de tramlus bij de Slimme Watering zijn deze week van start gegaan. In het eerste bericht werd 16 december genoemd als einddatum van de werkzaamheden, maar inmiddels wordt gesproken van februari 2023.

Het is één en al dicht, afgesloten, gestremd en omleiding in Schiedam Noord de komende zes maanden.
En niet alleen automobilisten moeten omrijden, ook tweewielers zijn de klos. En de RET ‘halteert’ niet op de gebruikelijke plekken.

De werkzaamheden aan de tramlus bij de Slimme Watering zijn deze week van start gegaan. In het eerste bericht werd 16 december genoemd als einddatum van de werkzaamheden, maar inmiddels wordt gesproken van februari 2023.

Er staan zelfs slagbomen om de lijnbussen en hulpdiensten, maar ook werkverkeer wel door te laten, waar de gewone Schiedammer nu niet meer mag komen.

De langdurige afsluiting is nodig omdat de Slimme Watering en de openbare ruimte ter hoogte van de tramkeerlus zijn verzakt.

Naast de ophoging worden enkele verbeteringen doorgevoerd zoals de verkeersveiligheid op de Scheepvaartweg-Slimme Watering en het vervangen van de rioolaansluiting. De RET gaat tegelijkertijd werkzaamheden uitvoeren aan het spoor, omdat het tramspoor aan vervanging toe is. De halte Harreweg wordt ook opnieuw ingericht.