advertentie
Leerlingenvervoerder Noot krijgt tik op de vingers van gemeente en neemt maatregelen
door Tjerk van der Ende
Vervoersbedrijf Noot gaat extra maatregelen nemen om het aantal klachten over de ritten voor leerlingen en jeugdhulp in Schiedam terug te dringen. Door personeelstekort moest Noot de afgelopen periode veel schuiven met invalkrachten om alle routes te bemannen. De gemeente Schiedam heeft aan de vervoerder een officiële waarschuwing gegeven.
Het aantal klachten over de vervoerder is vanaf de start van het schooljaar flink opgelopen. Dat leidt nu tot een officiële waarschuwing vanuit de gemeente Schiedam. “Ondanks dat Noot actie onderneemt, heeft dit tot op heden nog niet geleid tot het volledig, tijdig en correct naleven van de kwaliteitsafspraken”, laat het college weten in een brief aan de gemeenteraad.
Communicatie en wisselingen
De klachten die Noot binnenkrijgt gaan vooral over de communicatie. Zo is de centrale slecht bereikbaar en worden bij vertragingen ouders en scholen niet goed genoeg geïnformeerd. Verder zijn er veel wisselingen van chauffeurs, wat voor de doelgroep van de vervoerder een grote impact kan hebben.
De gemeente Schiedam monitort de situatie intensief. “Met Noot vindt twee keer per week overleg plaats”, laat het college weten in een brief aan de gemeenteraad. “Samen werken wij aan oplossingen om de kwaliteit (...) te verbeteren.”
Extra centrale
Noot is om de communicatie te verbeteren een extra callcenter gestart. Ook zijn er nieuwe vaste chauffeurs ingestroomd, waardoor recent het aantal klachten over tijdigheid en wisselende chauffeurs is afgenomen.