advertentie

Ton voelde zich een oen, totdat hij in de bieb in de Korenbeurs op weg werd geholpen

Online je zaken regelen met de overheid is niet voor iedere Schiedammer even makkelijk. Alleen al van woorden als 'app', 'DigiD' en 'inloggen' krijgen sommige Schiedammers klotsende oksels, terwijl je er vaak niet meer aan ontkomt om je zaken met de overheid digitaal af te handelen. De bibliotheek in de Korenbeurs schiet te hulp. 

door Milou op ten Berg

Online je zaken regelen met de overheid is niet voor iedere Schiedammer makkelijk. Alleen al van woorden als 'app', 'DigiD' en 'inloggen' krijgen sommige Schiedammers klotsende oksels, terwijl je er vaak niet meer aan ontkomt om je zaken met de overheid digitaal af te handelen. De bibliotheek in de Korenbeurs schiet te hulp. 

In de bieb is nu een 'informatiepunt digitale overheid' (IDO) geopend. “Heel veel loketten bij gemeenten zijn gesloten en daardoor is de behoefte ontstaan ergens anders die informatie te geven en te krijgen. Dat doen we hier bij de bibliotheek”, vertelt coördinator Digitale Educatie Victoria Heinsohn Bulnes. Het infopunt bevindt zich achterin de bibliotheek en is te herkennen aan de grote oranje letter i.

'Ik voelde me een oen'

Ton Ekel was blij met de hulp van Victoria. “ik voelde me zo’n oen. “ Hij was dolblij dat hij terecht kon in de bibliotheek. “Binnen een minuut waren mijn zorgen weggehaald. Ik was zo blij dat iemand het helpt oplossen.”

Ton ging met een goed gevoel naar huis en weet het informatiepunt de volgende keer weer te vinden.

“Voor mij is het geslaagd als de mensen weggaan met een gevoel dat ze geholpen zijn. Daar word ik blij van”, zegt Victoria.

 

Dagelijks het laatste nieuws, de nieuwste video's en een kijkje achter de schermen bij SCHIE in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief: https://bit.ly/2H7desN