advertentie
Supermarktbezoekers verrast met gesprek over voeding: ‘Ongezond mag, maar wel met mate’
Zijn we wel bewust genoeg hoe gezond of ongezond onze voeding is? Het is een vraag waarmee JOGG de supermarkt in trekt. Donderdag werd een nieuwe campagne afgetrapt middenin een supermarkt in Groenoord. Met ouders en kinderen werd het gesprek aangeknoopt over voeding.
door Tjerk van der Ende
donderdag 24 augustus 2023 14:21
De campagne met de naam ‘Trommel zonder rommel’ richt zich op de inhoud van de broodtrommel. Wat geven ouders mee aan basisschoolleerlingen en denken ze wel na over hoe gezond dat is? “We gaan kijken of we mensen bewust kunnen maken hoe gezond of ongezond hun keuze is”, legt Corné op ’t Hof uit.
Op ’t Hof wordt vergezeld door kinderdiëtist Dominique Flink. “Wat kan je nou meegeven aan kinderen zodat ze zich goed voelen op school. Dat ga ik bespreken”, legt ze uit. “Het hoeft niet altijd honderd procent gezond te zijn.” Op ’t Hof vult aan: “Ongezond af en toe mag ook, maar wel met mate.”
Frikandellenbroodjes
Bijkomend voordeel van de campagne in déze supermarkt is dat het wemelt van leerlingen van het nabijgelegen Stedelijk Gymnasium. Dagelijks ‘plunderen’ zij de supermarkt om vaak ongezonde snacks voor tussendoor te kopen, zoals frikandellenbroodjes. “Doorgaans geen snoepkomkommers en snoeptomaatjes”, stelt supermarktmanager Sonny Delgado vast. “Ik denk dat zo’n initiatief als dit kan helpen om ervoor te zorgen dat ze andere keuzes gaan maken.”
“Voor ons is het de eerste keer dat we zo’n campagne draaien”, vertelt Op ’t Hof. “Ben benieuwd of het aanslaat en of we vaker zo’n campagne gaan doen. Dat is in ieder geval wel de bedoeling.”