advertentie

RET over veiligheid, Hoekse Lijn en de toekomst: nog een ombouw van trein naar metro!

Het aantal zwartrijders is bij de RET drastisch teruggelopen en daardoor neemt ook het aantal incidenten in de trams, bussen en metro's af. Het aantal reizigers neemt spectaculair toe en om dat het hoofd te bieden wil de RET nóg een treinverbinding ombouwen tot metro. Ondanks de enorme problemen met de Hoekse Lijn.

We spreken Rolf Harbers, de woordvoerder van de RET, op het Station Schiedam Centrum. De RET is uiteraard verheugd met de toename van het aantal reizigers en de afname van het aantal incidenten. 'Het komt vooral door de invoering van de toegangspoortjes maar we hebben meer maatregelen genomen.'

Schiedam - Het aantal zwartrijders is bij de RET drastisch teruggelopen en daardoor neemt ook het aantal incidenten in de trams, bussen en metro's af. Het aantal reizigers neemt spectaculair toe en om dat het hoofd te bieden wil de RET nóg een treinverbinding ombouwen tot metro. Ondanks de enorme problemen met de Hoekse Lijn.

We spreken Rolf Harbers, de woordvoerder van de RET, op het Station Schiedam Centrum. De RET is uiteraard verheugd met de toename van het aantal reizigers en de afname van het aantal incidenten. 'Het komt vooral door de invoering van de toegangspoortjes maar we hebben meer maatregelen genomen.'

Of Rolf wakker heeft gelegen van de Hoekse Lijn? 'Nee dat niet, maar ik leef wel mee met mijn collega's, de gemeentes en de reizigers want het duurt te lang.' Eind oktober/begin november is de officiële opening van de Lijn.

Als we vragen naar de toekomst van het OV in onze regio dan noemt Rolf drie mogelijkheden: een ringlijn voor de metro in Rotterdam, automatisering van het metronet waardoor veel méér metro's kunnen rijden op de bestaande lijnen én, heel opvallend na het debacle van de Hoekse Lijn: het opbouwen van de spoorlijn tussen Den Haag en Dordrecht tot een metrolijn. 'Er zijn ook successen en we denken dat de Hoekse Lijn dat uiteindelijk ook zal worden.'