advertentie

Een kaartje sturen aan iemand die je niet kent met Vrienden van Schiedam

Een kaartje sturen aan iemand die je niet kent met Vrienden van Schiedam

Schiedam - Om alle eenzame ouderen, zieken en hardwerkende zorgverleners een hart onder de riem te steken heeft drukkerij Magneet een kaartenactie bedacht. SCHIE FM sprak met Mathieu Levens, eigenaar van Magneet, over dit initiatief.

‘Vorige week had ik zoiets van: Ik wil kijken of wij wat kunnen doen. Aan de hand daarvan hebben we een actie bedacht van hoe kunnen we bij deze mensen, zonder een mogelijke besmettingshaard te creëren, terecht komen. Dat is enerzijds door het ouderwetse kaartje, maar ook door iedereen in de gelegenheid te stellen om een kaartje te sturen. Dan moet je het gratis en makkelijk toegankelijk maken. Op zich zijn wij daar nu mee gestart. Vorige week hebben we ze gemaakt en nu zijn we ze heel druk aan het uitdelen bij diverse supermarkten om de kaartjes te kunnen laten tekenen of een persoonlijke boodschap erop te maken’ vertelt Levens. Hij benadrukt dat de kaartjes zijn bedoeld voor iemand die je zelf niet kent.’ Houdt het algemeen zodat het voor iedereen beschikbaar kan zijn’.

‘In eerste instantie was het idee vorige week bij mij ontstaan. Dan ga je voor jezelf proberen de zaken één op één achter elkaar te zetten. Ik heb een tekstschrijver gebeld met de vraag of hij de teksten kan maken. Anderzijds gevraagd aan een jongen die bij mij van alles doet om de website te bouwen. En anderzijds, ook belangrijk, hoe krijg ik de kaarten bij desbetreffende instanties? Daarvoor heb ik Stroomopwaarts gebeld en gevraagd of ze de kaarten willen ophalen bij de desbetreffende supermarkt en of ze de kaarten ook kan bezorgen. Zij zagen dat ook zitten en wilden er heel graag aan meewerken. Dan ga je pas wat maken en iets creëren’.

Levens is volop bezig met de actie, onder andere met het in contact komen met de supermarkten.

‘Ik heb er vrijdag een aantal gecontacteerd maar toen hadden we nog geen site en kon ik nog niets laten zien dus dat was lastig. Ik ben aan het proberen om alle supermarkten te bereiken maar het is niet altijd even makkelijk om de vestigingsmanagers te bereiken. De Albert Heijns en de Plus supermarkten zijn we nu aan het voorzien van boxen. Maar er zijn natuurlijk meer supermarkten en die proberen we ook te bereiken’ zegt Levens.

Door de maatregelen tegen het Coronavirus zijn de werkomstandigheden voor Levens ook anders.’ Helaas merk ik duidelijk een omzetverlies. Reclameacties zijn gestopt. Marketingacties zitten op een laag pitje. Dus dan merken wij ook zeer gedegen een omzetdaling. Anderzijds moet je ook weer kijken wat je met de tijd, materiaal en de machines die we hebben staan om wat leuks te doen’ sluit Levens af.

Op www.vriendenvanschiedam.nl staat meer informatie over de kaartenactie.