advertentie
Servicepunt Woning Verbetering wil zoveel mogelijk Schiedamse huiseigenaren laten profiteren van kortingsactie
Schiedam - Het Servicepunt Woning Verbetering is een loket in het Stadskantoor waar iedereen binnen kan lopen voor het verbeteren van de woning. SCHIE FM sprak met Eelco Schippers.
‘Voor de kleine energiebesparende maatregelen kunnen mensen hier terecht en huiseigenaren kunnen producten nu met korting aanschaffen. De eerste 90 euro van het bedrag wat de huiseigenaren bestellen krijgen ze van ons. Dus als ze voor 180 euro bestellen hoeven ze maar 90 euro te betalen. Als ze voor 95 euro bestellen hoeven ze maar 5 euro te betalen. Het gaat echt om maatregelen die je makkelijk zelf kan uitvoeren. Radiatorfolie, ledverlichting, een waterbesparende douchekop, dat soort maatregelen. Het is een heel aantrekkelijk aanbod dus ik raad iedereen aan om gebruik te maken van deze actie’ vertelt Schippers.
De campagne is verlengd naar 31 maart 2021. ‘We hebben natuurlijk een lastige tijd. Ik zei net al dat we een loket zijn maar nu dicht zijn. Maar we zijn wel digitaal open. Via onze website kunnen mensen gebruik maken van deze actie. Maar mensen die denken: ik wil graag nog even wachten omdat ik advies in mijn eigen huis wil, dat doen wij ook als Servicepunt Woning Verbetering maar nu even niet, hebben we het verlengd. We gaan op een later moment, zodra het weer kan, dat weer wel doen. En om mensen tegemoet te komen en we allemaal niet weten tot wanneer dit duurt is deze campagne verlengd naar 31 maart 2021’.
De tijd van corona kan ook betekenen dat mensen kritisch naar hun eigen woning gaan kijken en er daardoor achter komen wat er moet gebeuren. ‘Het is heel erg niet leuk, corona. Maar we zien aan de andere kant ook dat er files voor bouwmarkten zijn. Iedereen die meer thuis zit gaat toch opruimen of wat kleine onderhoud doen. Mensen die daar mee bezig zijn kunnen zeker bij ons terecht. Het wordt naar je opgestuurd, wat je bestelt, dus je hoeft je huis niet eens uit’ zegt Schippers.
De eerste bestelling is gedaan en dat is normaal een feestelijk moment waarbij de wethouder de eerste bestelling overhandigt. ‘Dat heeft hij virtueel op afstand gedaan. En er zijn inmiddels ook meerdere bestellingen gedaan. En dat is voor ons natuurlijk de gelegenheid om op te roepen omdat goede voorbeeld te volgen’.
De insteek is om zoveel mogelijk huiseigenaren er gebruik van te laten maken. ‘We gaan nu vooral communiceren, met een campagne. Het is een actie die én goed is voor het milieu én goed is voor de portemonnee. Wie wil dat nou niet zou ik zeggen’ sluit Schippers af.
Mensen kunnen op de website van Servicepunt Woning Verbetering www.servicepuntwoningverbetering.nl kijken voor meer informatie.