advertentie
  • dossier Staatsliedenbuurt

Woonplus is geschrokken van de klachten uit de Staatsliedenbuurt, maar pagina waar je klachten kunt melden bestond niet

Woonplus is geschrokken van de klachten uit de Staatsliedenbuurt, maar pagina waar je klachten kunt melden bestond niet

Schiedam - Woningbouwcorporatie Woonplus schrijft in een brief aan de bewoners geschrokken te zijn van de klachten van bewoners uit de Staatsliedenbuurt en de beelden en verhalen in de media. Bewoners van de buurt in Nieuwland stuurden deze week tientallen klachtbrieven naar Woonplus.

Buurtbewoner Robertimo zegt op Facebook vol ongeloof de reactie van Woonplus te hebben gelezen dat zij zich niet herkennen in het beeld dat zij bewoners nul op het rekest zouden geven met hun klachten. Hij besloot daarop met een stapeltje gebrekenformulieren langs te gaan in de buurt. Dit heeft geresulteerd in ruim veertig ingevulde formulieren. De klachten bleven volgens Robertimo niet beperkt tot de technische staat van de woningen. Verscheidende keren werden longklachten genoemd, zowel bij bewoners als hun huisdieren. 

Woonplus: 'Natuurlijk zijn wij hiervan geschrokken'. De aanpak van de Staatsliedenbuurt stond volgens Woonplus al op de agenda 'maar dat is onvoldoende voor de korte termijn'. De woningcorporatie wil nu de klachten 'in beeld gaan brengen' en roept bewoners daarom op om de klachten te melden op het meldpunt Staatsliedenbuurt op haar website. Wie 'meldpunt Staatsliedenbuurt' op woensdag intypte zag echter dat die pagina niet bestond... Dat betrof volgens Woonplus een 'technisch probleem wat inmiddels is opgelost..  

141031045 227762278960352 1880039795661952265 n

Schermafdruk 2021 01 20 22.26.46

Schermafdruk 2021 01 20 22.26.29